Land of Enchantment

torstai 22. joulukuuta 2011

Snow in Las Cruces!

Taalla sato lunta! Ja ma en ees omista takkia taalla :D Kaikki oli superinnoissaan ku sato lunta vaik se oli vaan rantaa! Lunta sato joku 5 cm ja koulut peruttiin hehehe. Las Crucesin asuinluku on joku 100 000 ja yhen paivan aikana oli yli 300 auto-onnettomuutta hahahahha naa ei vaan osaa ajaa lumessa! On tosi outoo kattoo ulos ja naha kaktuksia lumen peitossa! Pikkusiskot oli ihan innoissaan lumesta! Cinthya ja Lila, koulun brasilialaiset vaihtarit naki ekan kerran lunta  ja  ne vaan soi sita koko ajan :D  








Pitais varmaan vaihtaa blogin nimi ku sillon ku oli toi snow day nii taal oli kylmempaa ku Suomessa hahaha!

keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Kuvia :)




















Christmassss

Oho oho eipa oo tullu kirjoteltuu vahaan aikaan hups :D Taalla on ollu hirvee kiire kokoajan! No mut nyt on winter holidays niin on vahan vapaa-aikaakin,,, Hmmm mista vois alottaa ku on tapahtunu niin paljon kaikkee siita asti ku viimeks kirjottelin!
Rotary vaihtoonhan kuuluu se, et asutaan kolmessa eri perheessa. Vaihoin perhetta joulukuun alussa, ja taa uus perhe on ihan toooosi kiva! Mul on nyt kolme pienta hostsiskoa: Olivia 9v, Lucy 11v. ja Sophia 14v. Sophia on nyt freshman Las Cruces highschoolissa, eli ollaan eri kouluissa, nii on tallanen pieni kilpailu et kumman koulu on parempi :D. Taa mun hostmama on kotiaiti tai se tyoskentelee kotona tai jotain ja hostiska on Border Patrolissa eli rajavartiostossa ja se ajaa helikopteria ja nappaa meksikolaisia :D:D se on sellanen vahan niinku poliisi mut se pelastaa kaikkii retkeilijoita vuoristosta silla helikopterilla! Sen tyotunnit on kyl vahan hankalat niin en naa sita hirveesti paitsi viikonloppuna. Taa uus perhe on niin kiva ja naa tekee kaikkee kokoajan sillei et ei oo ikina tylsaa! Mul ei oo omaa huonetta mut ei kyl haittaa yhtaan vaik nukun kerrossangyssa 11-vuotiaan kanssa, eipahan ainakaan tuu ikina tylsaa!
Mentiin ostarille ottaan kuva Joulupukin kanssa :D

torstai 29. syyskuuta 2011

The Fall is coming!

Kaikki taalla sanoo etta "The fall is coming" tai "It's freezing!", vaikka en huomaa mitaan eroa, taalla on silti kuumempi kuin Suomessa koskaan!




Siella on kuulemma satoja kuumailmapalloja joten yritan ottaa paljon kuvia. Homecoming oli viime viikonloppuna ja aion julkaista siita heti kun saan kaveriltani kuvia!

Sataako siella jo lunta? :P

sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Rotaryvaihtareita

Rotary oli jasjestanyt kaikille New Mexicon ja Lansi-Texasin rotaryvaihtareille leiriviikonlopun Clovisissa. Clovis on pieni kaupunki New Mexicossa. Olen ainoa rotaryvaihtari Las Crucesissa, mutta El Pasossa, jonne ajaa alle tunnissa on, kuusi vaihtaria. Siella on tytto Venezuelasta, poika Kroatiasta, kaksi poikaa Tanskasta ja kaksi Chilesta. Matkustamme leireille aina samassa autossa ja muutenkin teemme vaihtarijuttuja yhdessa. Leiri alkoi torstaina ja lahdimme kotiin sunnuntaina. Clovisissa teimme turistikierroksia ja menimme mm. Dairyfarmille eli maitotilalle, joka vaan oli paaaljon isompi kuin Suomessa, konserttiin seka Cornmazeen, joka oli maissipeltoon tehty labyrintti. Meilla oli myos aikaa tutustua toisiimme, ja vietimme aikaa mm. pool partyssa ja teimme vapaaehtoistyota eli maalasimme vanhaa rakennusta josta tulisi joku paiva apukeskus perheille.

Automatka oli pitka mutta tylsaa ei ollut! 

Wan Chen Tsai eli Nita Taiwanista
Kunnostimme vanhaa rakennusta

Paint war! :D

The Dairy farm
Alma Ruotsista seka Nita


Maria Laura Venezuelasta



Aika lahtea!
Oli hauskaa tavata nuoria ympari maailmaa! Alkaa olla jo ikava heita, mutta onneksi menemme ensi viikonloppuna Albuquerqueen katsomaan Balloon Fiestaa yhdessa! That's gonna be so much fuuun!

keskiviikko 14. syyskuuta 2011

Jenkkiruokaa

Ruoka on taalla liian hyvaa! Syon vaan pizzaa kokoajan koska se on niiin paljon parempaa kuin Suomessa. McDonaldsista voi tilata ihan mita vaan! Ruoka on taalla kylla paljon epaterveellisempaa ja monet oppilaat syo joka paiva aamupalan, lounaan ja paivallisen Makkarissa. Toin jonkin verran suomalaista purkkaa tanne, ja se on tosi erilaista amerikkalaiseen verrattuna! Taalla on tosi outoja bubblegum makuja, olen maistanut mm. kanelipurkkaa ja mansikkajuustokakkupurkkaa! Mmmm tekee mieli kunnollista ruisleipaa, taalla kaikki leipa on valkoista leipaa, myos ruisleipa!

Kuvassa perus jenkkiaamupala :P

sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Omistettu Minnalle ;D


Eli tallanen kilpikonna asuu meian pihalla ja autotallissa, ja meinaan aina astuu sen paalle! Ei hajuukaan mista se on tullu tai miks se tahtoo menna aina autotalliin :D